Tema om designstuderende

Tæt på designstuderende

Medlemsbladet ARKFOKUS satte i udgave 09 2006 fokus på design og designstuderende. Læs de eksklusive interviews med designstuderende og en studievejleder ved designskolen Kolding

Line Hangaard

Line Hangaard har på modelinien valgt at udforske overfladen og rummeligheden i materialerne. Det er ikke så meget modetendenserne, der fascinerer hende – det er selve arbejdet med de forskellige materialer, der er spændende og udfordrende. Hun ønsker primært at udforske tilskæringsmetoder, derefter kommer materialeundersøgelsen.

Keld Kjærhus Bertelsen

Keld Kjærhus Bertelsen er netop færdig med sit afgangsprojekt, på Designskolen Kolding, omhandlende en markrobot der bl.a. mekanisk kan bekæmpe ukrudt.  Projektet er blevet til i samarbejde med forskningsprojektet ”Agrobots” - der har overskriften ”samarbejdende mennesker og robotter i fremtidens planteproduktion”

Studievejlederne på Designskolen Kolding

Stor vægt på kommunikation og erhvervsliv

De studerende skal kunne formidle deres kundskaber til erhvervslivet. De færdiguddannede designere har en masse at tilbyde erhvervslivet. Og det gælder også arkitektvirksomheder. Virksomhederne kan få visionære medarbejdere, der er vant til tværfaglighed.

Sidst redigeret 07.06.2010