Brande: Design manager 4/5

25-04-2012 - 02-05-2012

Design Manager
Er du en erfaren designer og konstant opdateret i forhold til fashion trends og tendenser?

ONLY søger en Design Manager, der kan formidle stærke trendbudskaber videre, og som kan påvirke udviklingen af ONLYs fremtidige designs og kollektioner.

Om stillingen
Som design manager ved ONLY er det dit ansvar at udarbejde trendoplæg, varetage formidlingen til vores indkøbere og designere, opstarte styles samt sikre den røde tråd i kollektionerne. Du bliver ansvarlig for, at vores kollektioner konstant optimeres med hensyn til udtryk og kvalitet, og du sikrer, at de altid er salgsbare og kan generere den nødvendige omsætning. Du er altid opdateret på, hvilke styles og farver, der sælger bedst fra sæson til sæson.

En vigtig del af dit ansvarsområde er præsentation af kollektionerne for designteamet og salgsafdelingen, det er derfor afgørende for os, at du har gennemslagskraft og kan levere klare og overbevisende budskaber foran både større og mindre grupper.

Ansvarsområder
- Ledelse af designteamet
- Sikre at ONLYs kollektioner er i konstant udvikling i forhold til trend og udtryk
- Udvikle og sammensætte kollektioner i samarbejde med vores indkøbere og designere
- Igangsætte og formidle trendoplæg til vores indkøbere og designere
- Udarbejdelse af farveoplæg herunder løbende opdatering på farve trends
- Opretholde en tæt dialog med ONLYs salgsansvarlige
- Kollektionsopbygning i samarbejde med de produktansvarlige
- Inspirationsture og leverandørbesøg

Din profil
Vi forventer, at du er en udadvendt, moden og selvstændig igangsætter, der på eget initiativ kan omsætte kreative ideer til handling. Som Design Manager inspirerer, motiverer og leder du dine kollegaer, så alle er klædt på til at styrke og udvikle ONLYs markedsposition. Vi lægger vægt på, at du forstår ONLYs målgruppe, og altid holder dig opdateret på mode, trends og farver - altid med vores målgruppe i fokus.

Kvalifikationer
- Uddannet designer
- Mindst 5 års erfaring fra en designstilling
- Ledererfaring, meget gerne fra en designstilling
- Flydende engelsk i både skrift og tale
- Fortrolig med Illustrator, Photoshop og InDesign
- I stand til at spotte de nyeste fashion trends og formidle trendbudskaber videre til dine kollegaer
- Evne til at levere klare og overbevisende budskaber
- Handlekraftig og motiverende

Vi glæder os til at høre fra dig
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Morten Bonné på telefon 82 38 85 79. Ellers send os din ansøgning og dit cv senest den 4. maj 2012.

Arbejdssted: Brande – der vil dog være en del rejseaktivitet forbundet med stillingen.

About ONLY
ONLY is an authentic female jeans brand with a raw and cool urban attitude. We want to create a denim revolution, spreading the true jeans-attitude to everybody. Our aim is to transform the everyday life from grey and monotonous to fun, colorful and creatively eventful.

The ONLY brand was introduced to the Danish market in 1995. Today, ONLY is an established and renowned retail chain with more than 300 shops in Europe, the Middle East and Canada. The ONLY brand is also sold in more than 4,000 wholesale shops and is present in 23 markets. ONLY is a part of the worldwide fashion company Bestseller. For more information, please check our websites www.only.com and www.bestseller.com.